Dan före dan

 

 


Idag har jag gjort så lite som möjligt, mest tagit det lugnt. Var dock ute och gick med vovvsan en sväng. Hon vägrade gå tillbaks till hundgården sen, hon bara tvärstannade. Jag lyckades inte rubba henne trots att jag försökte med massa olika knep. Försökte till och med att bära dit henne, men hon började sprattla när jag lyfte upp henne. Tillslut gick jag dit henne i alla fall.

Åkte till graven och tände ett ljus också. Jag ser inte fram emot morgondagen särskilt mycket, är det ett tecknen på att jag faktiskt håller på att bli vuxen? Annars borde ju i varje fall julklapparna locka.. Men utan pappa som skrockar sitt glada "haha" när han får någon trevlig julklapp och hans ögon som då glittrar så lekfullt, som om barnet inom honom väckts-utan det blir julen aldrig sig lik igen.


Jag går på helspänn och väntar på att helvetet ska bryta ut, men jag hoppas verkligen att jag kommer lyckas slappna av i morgon. Vill ju trots allt kunna njuta av gemenskapen med de familjemedlemmar jag älskar.


Ikväll efter avslutat stök så skall jag sätta mig i bastun och bara vara. Värme, ett fotbad och kanske en kall öl kommer förhoppningsvis att göra susen och få julstämningen att infinna sig. Just det...Nu skall jag traditionsenligt lyssna på mitt Jultomtensverkstad-band, som jag alltid måste lyssna på denna dag. Julgodiset skall provsmakas också :)


Puss och God Jul på er!


2008-12-23 @ 17:17:39 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Vovvsan kanske ville komma in i värmen i huset :) God Jul!!! <3


2008-12-25 @ 23:02:42
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback