Helvetes jul

 

 


Jag hatar det här. Jag får städa och slita tills jag inte har några krafter kvar. Ändå får jag ta all skit. Alla skriker och bråkar på mig och det gör ont. Jag är trött på alltid behöva smita iväg och gråta en skvätt för att sedan återvända med ett leende som om allt vore bra. Det är aldrig bra. Det värsta har inte ens börjat, och jag vill redan rymma. Jag saknar pappas tjat och bråk. Jag skulle vilja att han låg i soffan och latade sig medan jag sliter hårt. Inget kommer någonsin att bli som förut.

Jag drömde jättemycket konstiga saker inatt. Jag hade en sådan där dröm som jag ofta har, när jag ska ringa till någon och absolut inte kan komma ihåg numret, eller hur en telefon fungerar. Sedan drömde jag som så många gånger förr att jag sade till pappa att jag älskar honom. Det gör så ont att vakna då, kallsvettig och tårögd.

Lyssnar på Gnr's nya skiva. Den blir bättre för varja gång jag hör den, men jag tycker bäst om bandets originaluppsättning.


Kan man fly undan julen? Kanske är detta min sista jul. Jag hade önskat att vi åkt utomlands och skippat julfirandet i år, men ingen annan, förutom Joel, ville. Så jag får vackert stanna hemma och bita ihop. Förhoppningsvis lättar Isaks närvaro upp stämningen så att jag överlever.



2008-12-20 @ 13:20:54 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

det där lät inget vidare, varken städningen eller drömmarna :/ Hade jag varit där så hade jag hjälpt dig städa i alla fall!


2008-12-21 @ 00:37:56
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback