Rimfrostvingad ängel

 

 

Usch! Det är så oerhört kallt här att jag inte vet vad jag ska ta mig till! Jag lyckades sova en stund, men väcktes av "faaaaaasser! marjan! maaaaaaaaaarjaaaaaaan! maaaaaarjaaaaan! Mi kommer!"  Novalee hade bestämt sig för att jag inte fick sova mer. Hon är verkligen jättespeedad idag och är inte lugn en sekund. "Heeja tåget, heeeeja traktorn, heeeja farmor!" "Inte ha böcker på sig, det är dumheter!" Visst är hon en gullunge, men jag borde verkligen ha fått nåt vettigt gjort idag, och det har inte gått. Men, men...

Det är jobbigt och stressigt nu, jag måste ju bli klar med allt innan jul. Hoppas att jag lyckas, och att jag får nya krafter så att jag lyckas åstadkomma något bra även nästa år. Jag har väl kanske inte lagt ner så mycket energi som jag borde på skolan den senaste tiden, men det har varit så mycket annat.

Jag blev lite sårad igår och börjar tvivla på hur många av mina kompisar som verkligen bryr sig om mig. De är underbara hela bunten och jag bryr mig verkligen om dem, men ett par okänsliga kommentarer jag fick igår etsade sig fast i mitt hjärta och får det att värka.


Juuuuunie, du och jag är Spice Girls, oregano och piffi :) Haha, flum.


Just det..Dikten jag skrev i morse skulle jag ju lägga ut.. Här kommer den:


Rimfrostvingad ängel sveper fram
vakar över rosenkindade hjärtebarn
världen är vitgnistrande
av skimrande pudersnö

Genom isblå vinterlandskap
med morgonhimmel
färgad av känslokaskadernas ljuva palett
bär ängeln sitt blida kärleksbudskap


Änglaspår syns på skog och mark
och solens späda strålar
lämnar hon kvar för att sprida hopp
och värma frusna decemberhjärtan


2008-12-13 @ 16:58:03 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

haha kul att vi strödde ut krydor i hans säng xD Men de var borta senare så han hade borstat bort dem ^^


2008-12-13 @ 21:45:19

Postat av: Josefin/loppan

titta jag kommenterar! jag vill "bara" säga att jag bryr mig om dig, du är en av dom bästa!


2008-12-14 @ 17:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback