Harmony

 

 

Nu är det inte långt kvar till studenten och det stora tomrummet. Det är spännande och härligt, samtidigt som det känns sorligt och oerhört skrämmande. Jag måste ta beslut som kan vara livsavgörande. Men de senaste dagarna har jag faktiskt inte tänkt särskilt mycket på det utan för ovanlighetens skull bara varit och tagit allt så som det kommit.


Spontanitet kan verkligen vara något underbart och jag har kunnat njuta av tillvaron i veckan. Det är jätteskönt att bara släppa stressen, alla krav och måsten. Jag har för första gången på evigheter tagit mig tid att sitta och filosofera, skriva poesi, titta på stjärnorna och prata strunt. Jag har begett mig ut på mer eller mindre tokiga äventyr och barnet i mig är överlyckligt över att få leka.

Jag har också accepterat ett misslyckande och känt mig nöjd med att ha gjort ett försök, något som är väldigt ovanligt för att vara jag. Kan det vara våren som förvandlar mig så? Tänk vad lite solsken och värme kan göra! Och ja, goa människor hjälper förstås också. Det är så jävla viktigt att kunna leva i nuet ibland! Mitt jag är helt i balans med livet och tillvaron just nu.

Fan. Bara därför föddes massa tankar om allt jag har att göra. Men, jag tänker inte ta tag i dem i dag. Jag måste väl få passa på att njuta av mitt välmående när jag för en gångs skull faktiskt känner mig glad, och det trots att jag har ont i halsen och feber! Skolarbetet kan väl knappast vara viktigare? Det får i alla fall inte vara det idag...






Puss på er goingar, speciellt på dig som behöver det extra väl och min ljuva, ljumma sommarmånad (Junie) <3





2009-04-22 @ 20:43:21 Permalink Funderingar Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Puss på dig också :) Skönt att höra att du mår så bra :D Och du, jag ser inte vårt lilla filmprojekt som ett misslyckande egentligen, för jag tycker ändå att vi haft riktigt trevligt (trots kylan). Synd att du skulle ha feber bara :/ <3


2009-04-22 @ 22:16:33
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Postat av: bella

uscha för studenten. dagen man har längtat efter så är snart här med fasan.


2009-04-26 @ 21:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback