Hamstrar och inredningsdesign

 

 

Det har hänt en del saker sedan jag sist bloggade. Älskling och jag tog en tur till Örebro i måndags. Det verkar vara en trevlig och fin stad med mycket härlig shopping att erbjuda, om man nu skulle råkat ha några pengar. Vi gjorde ett aningen udda inköp för våra sista slantar. Vi skaffade oss en liten bebis, en sockersöt dvärghamster, Hugo heter han. Han är jättego, men inte fullt så sällskapssjuk som jag skulle vilja, han föredrar att vara vaken bara på nätterna. Men vi älskar honom och gör allt vi kan för att han ska få det bra här hos oss :)

Igår började jag skolan (Inredningsdesign på Hällefors folkhögskola). Det känns inte riktigt rätt för mig. Det är tydligen väldigt viktigt att kunna visa sina idéer, det räcker inte att enbart beskriva dem med ord. Jag som inte är händig på en fläck kommer att få kämpa hårt. Visserligen så går jag ju utbildningen för att lära mig, enbart för min egen skull. Jag är inte där för att bevisa för någon annan än mig själv vad jag kan. Men ändå så känns det enormt jobbigt att vara sämst i klassen, för det är jag verkligen. Jag kan inte rita, pyssla och greja. Dagens undervisning påminde mig om en av högstadiets mardrömsliknande bildlektioner, och morgondagen lär bli värre för då ska vi skissa. Nej, så illa är det kanske inte, men tanken på att jag mest troligt kommer få uppleva sådana här hemskheter under hela året avskräcker mig lite. Inte nog med att jag lär göra dåligt ifrån mig (hur mycket jag än försöker och hur många positiva tankar jag än tänker!), vi skall dessutom alltid presentera våra projekt inför klassen. Fast jag tror mig ju verkligen vilja det här, så jag tänker försöka några veckor innan jag ger upp.

Vi har fortfarande inte fått särskilt mycket ordning i lägenheten. Det saknas massor av möbler och det mesta känns jobbigt. Jag är så glad att älskling följde med mig hit, även om inte han heller verkar trivas så bra. Tillsammans klarar vi det..Det måste vi!

Saknar min mamma, efter bara en dryg vecka här!


<3


2009-08-20 @ 20:07:41 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Anonym

Styrkekramar kommer här! Vill man ha dem fysiskt är man välkommen att hälsa på i Uppsala, annars får man hålla tillgodo med cybervarianten...




2009-08-22 @ 21:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback