Riga

 

 

De senaste två veckorna har varit riktigt underbara. Först var det Urkult som gällde. Bra musik, härlig stämning, trevligt folk och vacker omgivning, det var helt klart en hit och lär bli en återkommande favorit. Dock så är jag inget jättestort fan av att campa, det kändes lite ofräscht efter ett par dagar.


Jag har även hunnit med att fira Novalees födelsedag, ätit smaskig tårta, plockat smultron, blåbär och svamp. Jag älskar att vara ute i skogen, och att ta vara på allt det goda den har att erbjuda.


Nästan direkt efter den lilla resan till Näsåker var det dags att åka på kryssning. Jag, Junie och hennes föräldrar åkte först till Uppsala där Junies saker lämnades i hennes nya lilla lya och jag träffade min allra käraste syster och sockersöta Ellen.  Vi fortsatte till Stockholm där vi gick (eller ja, åkte) ombord på Cinderella. Det blev en superhärlig resa med mycket mat, dans och en del shopping (för mycket för min del). Vi träffade riktigt goa människor och njöt av friheten till havs. Att stå uppe på soldäck och bara blicka ut över vattnet och känna vinden i håret det måste vara livet, i alla fall en för mig viktig del av det.

Det var intressant att stiga i land i Riga. Det var smutsigt, grått och såg fattigt ut. Små söta, slitna tanter med hucklen och plastmuggar stod/satt lite här och var och tiggde pengar. Men det fanns även riktigt snygg arkitektur och imponerande byggnader, lyxiga varuhus och till synes välbärgade människor. Det fanns vakter överallt och man kände sig inte riktigt välkommen. Men, det var ändå en minnesvärd upplevelse. Vi fann en "sprit-outlet" där priserna var mycket låga, och där man dessutom fick provsmaka vissa drycker.

Borta bra, men hemma bäst. Det känns skönt att vara tillbaka i Östersund, även om det bara blir för några dagar. Snartsnartsnart flyttar vi ju.

Detta blev bara en tråkig, tämligen intetsägande lägesrapport, men det är ungefär det enda jag har ork till nu. Det är kokhett, jag är trött och har massor av packning och städning framför mig. Men, med älskling vid min sida går förstås allt.

Tack för en underbar sommar Junie, vi ses snart igen, det måste vi! <3


2009-08-07 @ 14:51:35 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: junie

ja vi ses snart!!! <3


2009-08-07 @ 17:21:40
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback