Uppsala

 

 

Så var man hemma igen efter en mycket trevlig helg i Uppsala.

I fredags klev vi upp tidigt och jäktade till bussen. När vi kom fram till Uppsala så gick vi direkt hem till Gudrun för att lämna av väskorna. Sedan var vi förbi en snabbis på Zigrids jobb och sade hej innan vi fortsatte ner på stan och åt  lunch. Jag åt jättegod foccacia och var sedan mätt i många timmar. Älskling och jag gick på stan och inhandlade en del julklappar, sedan träffade vi Junie och åt buffé på Dragon Palace. Dessvärre så orkade jag inte äta så mycket, mat eftersom lunchen blev så rejäl. Däremot så fick jag i mig en hel del apelsiner. Efter att vi ätit gick vi en sväng på stan. En liten kör stod och sjöng julsånger och det bjöds på glögg samt pepparkakor, mycket stämningsfullt och mysigt.





På lördagen klev vi upp relativt tidigt, med tanke på att vi med jämna mellanrum från klockan 3 på natten vaknat av att Ellen skrek, lillskruttan! När vi ätit frukost och så gick vi ner på stan. Jag införskaffade den näst sista julklappen, så skönt att snart slippa tänka på dem. Sen mötte vi upp Junie och gick till slottet där det var julmarknad. Där mötte vi Gudrun, Thomas och Ellen. Vi gick allihopa till V-dala och fikade, och jag höll på att äta ihjäl mig, igen.

Vid 19-tiden kom Zigrid och Per hem till Gudrun och vi åt en fantastisk födelsedagsmiddag. Det var köttfondue till huvudrätt, chokladfondue OCH tårta till efterrätt :D. Såklart fick jag underbara presenter också. Tack så jättemycket för en superbra helg allihopa! <3








2009-12-06 @ 19:46:11 Permalink Bilder Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Anonym

Nemen!? Grattis i efterskott!! :)


2009-12-06 @ 20:16:03

Postat av: Anonym

Vet inte om min förra kommentar kom fram, men det är alltså IDAG du fyller år?? GRATTIS GRATTIS :)


2009-12-07 @ 08:04:34

Postat av: Magda

Grattis i efterskott! Vilken fin tårta du fick!


2009-12-13 @ 21:40:01
URL: http://magda.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback