Jul

 

 

Julen blev inte så illa ändå. Efter att ha tagit några alvedon så orkade jag vara med. Vid 12-tiden kom mamma,   Gudrun, Thomas och Ellen och vi åt lunch, eller rättare sagt, alla utom jag åt lunch. De åt risgrynsgröt, köpt sådan, och det tål ju inte jag.

Sedan var det ganska fullt upp med förberedelserna inför kvällen. Jag och älskling gjorde en uppskattad bönsallad, med dadlar, mandel och apelsin, den blev riktigt god.

Strax innan Kalle Anka började Pers släktingar att ramla in, och sedan anlände även Thomas mor. Vi drack glögg och tittade på tv.

Jag fick inte i mig särskilt mycket julmat, vilket kändes väldigt tråkigt.

Efter julklappsutdelningen (jag fick en hel del fina klappar) så gick jag och lade mig tidigt. Det blev en ovanlig, men helt klart godkänd jul.


2009-12-25 @ 14:36:36 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback