Vaccin och mys

 

 

Jaha. Så var det grå och jobbig tisdag då. Fick inte mycket sömn i natt och hade extremt svårt att kliva upp i morse, kom därmed en kvart för sent till skolan. Det gjorde dock inte så mycket eftersom jag ändå inte fick något gjort den stund jag var där.

Efter fikat gick jag, älskling och Yumi till vårdcentralen för att försöka få något vaccin. De påpekade då att vaccineringen skulle börja klockan 14 (vilket den ju skulle ha gjort alla dagar, men det har alltid varit slut redan på förmiddagen). Då blev jag lite smått irriterad, förklarade att jag tillhör riskgruppen och är less på att gå dit i onödan vecka efter vecka. Jag hade då väldig tur och fick mitt vaccin, mest som hämnd för att någon annan i vårdpersonalen lovat ut flera doser vaccin åt folk, så då tyckte denna kvinna att hon också kunde lova ut i alla fall en. Jag fick komma in direkt och fick en spruta i vardera arm, en för svinis och en för säsongsflunsan.

Nu har jag precis vaknat efter att helt ofrivilligt ha sovit i två timmar, jag som skulle vara duktig och försöka få något gjort. Men, men. Nu är jag en skrutt och får nog ta det lungt resten av kvällen. Älskling har utlovat mysmiddag <3


2009-12-08 @ 15:33:58 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Erica ung fru och tvåbarnsmamma

vilken mysig blogg du har!

Kikar in och lämnar ett litet avtryck. Igår provade jag på nåt nytt och superroligt, nämligen att göra sockerblommor! De ska jag dekorera julcupcakes med som gå-bort present i jul tänkte jag=)

Kolla gärna in dem här:



http://erica.myshowroom.se/mina-forsta-sockerblommor/


2009-12-08 @ 17:00:48
URL: http://erica.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback