Si tacuisses, philosophus manisses.

 

 

Idag är det extra synd om mig, det är inte mycket som är som det ska. Jag fick en trevlig väckning kring 06.30, men hade sen svårt att somna om. Men jag lyckades såklart, jag är ju bra på att sova. Hur som helst så har jag jätteont i örat och "tjoffar" hela tiden i det, dessutom värker det i hela kroppen och jag tror att mitt huvud sprängs snart. Jag har frusit som en tok, fast nu är jag jättevarm i stället. Ljudet i örat gör mig galen och jag har inte ens någon tystnad att gömma mig i. Det känns så lockande att bara ta ett gevär och bara skjuta mig i öronhelvetet.

Gjorde av med massa pengar idag. Bokrea är ett farligt påhitt. En härlig kokbok och en inredningsbok blev det. Nåväl, jag kan ju trösta mig med vad de skulle ha kostat om de inte varit på rea..

Hade tänkt att åka till doktorn i eftermiddag men då Joel och Mamma skulle åka åt andra hållet för att inhandla mat och alkohol så blev det inte så. Jag orkade inte ens gå in och få mina glasögon fixade. Därmed är alltså det mesta åt helvete.


Jag har också köpt massa frukt och grönsaker. På måndag ska vi nämligen påbörja en vecka med extra nyttig kost. (ja, jag måste tröstäta godis idag, och dricka lite i morgon, så måndag blir bra...) Det ska bli spännande att se hur det går, och om jag lyckas få någon annan att följa min stränga diet ; )


Dagens ord: Baktanke, från Bella :)


Dagens dikt

Jag vill bara
ha dig nära
sådär

tätt intill

jag vill

att du gör

såsom jag

säger

för din egen

skull


Jag har ingen

baktanke

min älskade

jag vill bara att

du skall

förbli min

i evighet

och att vi

skall finna

lyckan







Nejdå, jag har ingen baktanke, även om man skulle kunna tolka det så.

Ha ett underbart lov mina älskade vänner och andra goingar där ute!


2009-02-27 @ 21:53:38 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

ha ett underbart lov du också brallan!! :)


2009-03-01 @ 18:19:53
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback