Habemt sua fata libelli

 

 

Idag har jag varit jätteduktig. Okej, det var att ta i. Men lite duktig i alla fall... Jag tog mig upp i morse och släpade mig iväg till skolan. Hade verkligen ingen lust att missa psykologilektionen och är glad att jag inte gjorde det. Jag hade dessvärre svårigheter både med att höra och att prata då mitt onda öra jäklades allt vad det kunde.

Jag petade i min lunch då jag fick ett trevligt samtal från Catja. Det var med glädje jag smet iväg och tog en fika med henne och Anna. Sedan skulle de shoppa och ha sig. Smärtan och tröttheten ökade och jag kände att sängen nog var det bästa för mig. Tyvärr kunde jag då inte följa med Litterär Gestaltning till Landsarkivet, men men, ibland måste jag faktiskt lyda min kropp, även om jag för det mesta vägrar.

När jag i sakta mak började förflytta mig hemåt så kunde jag inte låta bli att titta lite på kläder. Hittade fina jeans till toppenbra pris och provade dem, konstaterade att de satt bra och hängde sedan tillbaks dem. Då vet man att jag verkligen är sjuk, när jag inte ens orkar shoppa! I stället gick jag till Apoteket och hämtade ut örondroppar, som kostade lika mycket som byxorna. Det känns lite jobbigt.






Dagens ord: Oväntat, från Christoffer


Dagens dikt

Det var
väntat
precis vad
jag förväntat
mig att
jag skulle
vänta mig
men väntan
kan vara
smärtsam
i livets
väntrum
väntar jag
på min tur
men min
väntan
är förgäves
och jag tänker
oj är det här
är det här det
jag har väntat

det var
verkligen
oväntat
men
jag väntar
nog
lite till





Damn. Dikten var mycket bättre i sin första version, men då bestämde datorn sig för att lägga av. Bajs! Tänk förresten så mycket tid man slösar bort på att vänta! Huffa.



Saknar mitt hååår! Hatar det som det ser ut just nu.. Vill fota också, men det känns inte bra när jag vet att jag ser hemsk ut i håret. Nåväl.. Jag ska, så fort mitt öra frisknat till.






Puss!


2009-02-18 @ 18:17:35 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: bella

fin bild!


2009-02-18 @ 19:59:03

Postat av: Hemlig beundrare

Du ditt söto, du vet väl att du passar bäst utan byxor?


2009-02-18 @ 21:00:04

Postat av: Junie

Jag tycker att ditt hår är jättegulligt som det ser ut nu :)


2009-02-18 @ 23:31:00
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback