Perfer et obdura

 

 

Jag sov till 14.30 idag...Det var verkligen inte meningen, men så kan det gå.  Igår var det 100-dagars och det kalasades rejält. Redan vid 14-tiden började jag suga på min nappflaska, innehållande mjölk och Licor 43. Ett tag senare hade jag en förkrympt babian som gick i mitt tak. Han gick dessutom i sidled, fram och tillbaka som en tok, helt weird! Sen visade det sig att han inte ens existerade, den jäveln!

Det ramlade in trevligt folk och kvällen blev allt bättre. Jag hade roligt i alla fall, och hoppas att de andra också hade det. Bäst var nog när vi lekte charader xD 

Sedan var det dags för utgång, och då var jag redan rejält trött. Det var jättemycket folk på O'learys och jag blev snart väldigt mörbultad och fick allt mer ont i mitt dumma öra. Det var hopplöst att prata med folk och det var för kaotiskt för min smak. Jag gick hem ganska tidigt för att slippa lida mer.

Så, nu är det 99 dagar kvar.  Jag hade tänkt gå på skolan idag, men det gick inte så bra eftersom jag vägrade att vakna.



Dagens ord: Seg, från Madde.


Dagens dikt


På väg hem
med
ömma fötter
och värkande
huvud


långsamt, långsamt
steg för steg
aldrig förr
har jag varit
så jävla seg



Hehu. Jag orkade inte anstränga mig ett dugg. Jag är fortfarande skitseg och har svårt att lämna sängen längre stunder..





Har gosbrist och längtarlängtarlängtar!



2009-02-26 @ 17:18:19 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

men åh känslan från den dikten kändes väääldigt välbekant!!


2009-02-26 @ 21:09:58
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback