Tamdiu discendum est, quamdiu vivas

 

 

Igår var det Noliamässa. Om jag tidigare trott mig veta vad jag skulle ägna mitt liv åt så försvann den vetskapen i detta hav av möjligheter. Nu är jag vilsen igen.
Detta är vad jag vill bli, just nu. Och kanske går det att kombinera dessa saker.


Modell
Inredare
Språkkonsult
Författare
Filosof :p

Detta är några av de ställen jag helst vill resa till:

Los Angeles
Italien
Frankrike
Japan
Grekland
Dubai

Detta är vad jag först och främst måste lösa för att komma någon vart:

Sommarjobb
Körkort
Flytt
Pengar
Söka utbildningar


Här är de ställen i Sverige jag vill bo på:

Dalarna (Helst Rättvik)
Uppsala
Göteborg
Jämtland (Ja, jag vill återvända hit i framtiden)


Men ja. Känns som om jag kört fast. Vill så mycket men lär inte få något gjort. Min vanliga otur säger mig att jag kommer att dö innan jag ens hunnit ta studenten, det vore så typiskt!




I dag har jag varit ute i snön och lekt med allra sötaste Novalee. Hennes skratt värmer så gott och ger mig hopp. Hon gör livet värt att levas.

Har äntligen fått svar på förlaget, och ska nu välja mellan lite olia omslagsförslag. Känns toppen! :)


Mitt öra gör fortfarande väldigt ont, så det ganska synd om mig ändå..


Dagens ord (egentligen gårdagens): Modell, föreslaget av Junie



Dagens dikt



Vilken bedårande karamell
ståtlig och med ben som en gasell
hon gör mig yr som av en snurrande karusell
hon måste vara fotomodell











Nomina si nescis, perit et cognitio rerum

Vad säger du om det Junie? Anser du det vara sant?



Puss på alla!




2009-02-20 @ 19:23:36 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

det ända jag förstår av det där är nescis som betyder "inte vet" xD


2009-02-20 @ 20:16:05
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback