Snow

 

 

Gårdagen blev ganska okej. Hann med News, O'learys och Huset. Jag dansade så att jag har ont i nästan hela kroppen idag, men det var det värt. Verkade som om i princip hela skolan var ute, träffade många jag kände. Åkte hem till Mattmar igen inatt (var väl hemma strax innan 4) för att få sova i min egen säng.

I morse ignorerade jag (om än delvis omedvetet) mammas vrålande om att jag skulle kliva upp. Jag får liksom ont i hela kroppen av det där tjatet och fortsätter sova i ren protest. Har inte gjort särskilt mycket vettigt idag, men hoppas att jag hinner med nåt mer i alla fall.

Joel hade slarvat med att stänga ytterdörren, så Mitzy rymde. Jag fick springa efter och försöka få hem henne. Hon sprang ganska långt trots allt. Dessutom så hade hon hunnit med att titta in genom grannens fönster. Bushund. Hon vände som tur var självmant tillslut, så jag lyckades fånga in henne. Nu vägrar hon att gå ut till hundgården, så jag får väl ägna hela natten åt att springa ut med henne så att hon får kissa...Men eftersom stumpilumpan inte kommer finnas så länge till så är det ju det minsta jag kan göra, antar jag.


Dagens ord: Åtråvärd, från Bella 



Dagens dikt:

Med ditt rufsvänliga hår
din mjuka gosmage
och dina allseende
vackra ögon
är du mer
än åtråvärd
och jag
faller igen
igen och
igen




2009-02-07 @ 19:43:21 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback