Vovvsan

 

 

Jag hade tänkt att skriva något filosofiskt kring frihet idag. Men så blir det inte.

Det är rimfrost och jättevackert ute, om än ca -27 grader. En helt förjävlig dag blev det. Har fått reda på att Mitzy-vovvsan har en bröstböld, och måste avlivas. Plötsligt är hon mycket sötare och gosigare än vanligt och jag kan inte tänka mig att vara utan henne. Vad ska Novalee säga när hon inte längre kan "mata missi"? Huvva. Blir så ledsen.


Trots att jag vet hur hemskt det är att tvingas skiljas från en familjemedlem (för husdjur bli ju faktiskt som sådana), så längtar jag efter att få köpa en liten vovve att älska. Vore det inte enklare att bara låta bli?


Mitzy var pappas. Hela världen rasar samman utan honom, det vet jag ju.


2009-02-02 @ 21:16:42 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback