Mjao

 

 


Nej Junie, gårdagens inlägg kom kanske inte från "rätt käft", jag själv är ingen ängel (även om jag gärna försöker tro det). Men jag anser mig i alla fall ha tämligen vettiga åsikter och värderingar. Jag gör en hel del dumt, men är medveten om att jag gör det, mår dåligt av det efteråt, och kan lära mig av mina misstag. Men, man behöver inte begå riktigt alla misstag själv för att lära sig något av dem. Alkohol har aldrig varit meningen med mitt liv, dock så har det förgyllt det under svåra perioder. Det jag menar är bara att man inte borde vara stolt över något som inte är hälsosamt alls, och att man kanske borde prioritera andra saker i livet.


Och ja, vad borde man prioritera då? Jag som försöker att inte vara alltför fäst vid materiella ting (hah, vem försöker jag lura?) känner ett sådant enormt sug efter mitt drömhus! Jag vet inte hur jag ska överleva om jag aldrig får mitt slott att inreda. Jag måste alltså bli rik, vilket inte är det lättaste för en sådan slösmaja som jag. Hur ska vi lyckas med det älskling? Nej, jag räddar inte världen och blir troligen inte ens lyckligare själv att att leva i ett underbart hem. Men jag vill ju så gärna få möjlighet att inreda och skapa en härlig plats att vara på. Det viktigaste är ju dock inte var jag hamnar..Ett hus blir inte till ett hem förrän det är fyllt med kärlek! Jag kan bo i en liten riskoja, bara det är med dig!


Oh..Också är det detta med balklänning. Jag har en så bra bild i huvudet av hur den skall se ut, men lyckas inte hitta mönster eller någon bild som överensstämmer med den bilden. Har hittat jättemånga snygga klänningar, men bara det bästa är bra nog åt mig, och jag vill ju att min ska vara unik. Kräsen, jag!? Nähedu!


Förresten..Ge mig ett ord, och jag bygger en dikt!


Puss på min älskling, tack för att du finns hjärtat! <3


2009-01-26 @ 23:28:55 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: junie

Ett ord till en dikt: ordlöshet. when you're out of words :)


2009-01-27 @ 12:41:05
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback