Sthlm

 

 

Då var man hemma efter en mycket speciell dag. Strax före 5 i morse klev jag upp, med mycket möda. Eftersom jag lyckades få i mig en vinflaska igår så mådde jag inte alls bra när jag vaknade, efter några få timmars sömn.  Klarade ändock av att släpa mig ner till tågstationen där jag träffade flickorna (Loppan, Bella och Mia).

Så satt vi plötsligt på ett tåg på väg till Stockholm. Efter att vi (speciellt jag) ätit frukost slocknade vi nog till allihopa, mer eller mindre. Jag vaknade till ur en dröm och skrek "oh herreguud!", väldigt pinsamt...Vips så var vi framme i den kungliga huvudstaden och redo att påbörja vårt shoppande.

Jag lyckades inte få tag på någon av de saker jag ansåg mig "behöva", men dock en massa annat fint. För tillfället känns det bra, men när jag kikar på kontot senare lär jag få ångest, om jag känner mig själv rätt. För varje sak jag köper kommer jag dessutom på minst 78 saker till jag "behöver" eller "måste" ha. Det är illa. Men, just nu kan jag inte vara arg på mig själv. Eller jo.. Lite småsur i alla fall. Borde ha köpt läckra skor med 12 cm:s klack.. *mums*

Jag vet inte hur det går till, men i Stockholm blir man alltid stressad. Vi hade väl egentligen ganska gott om tid på oss, med tanke på att vi bara skulle strosa runt lite. Men innan man visste ordet av det så var det dags att springa till tåget igen. Några impulsköp och massa snasksmaskande senare satt vi då på tåget igen. Jag trodde att jag skulle kunna vara ambitiös nog att plugga, men icke.

En ful sak var att vi i Stockholm såg väldigt mycket Östersundsbor, som om alla tänkt att just denna dag var utmärkt för en tripp till huvudstaden.


Bilder på oss flumshoppare och fina fynd kommer troligtvis senare. Min kamera var så klart kvar hemma, tillsammans med de flesta av mina hjärnceller.

Nu är jag alltså hemma igen och redo att inta sängen. Nåväl.. "jag ska bara"....
*morr*



Stockholm, i mitt hjärta finns ingen plats för dig (förutom när det gäller shopping)
Älskling, du har alltid ett stort rum i mitt hjärta och jag saknarsaknarsaknar!



Dagens dikt uteblir p.ga trötthet..och typ...ja..

Puss på er  gulleligullungar!








2009-01-29 @ 22:26:25 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback