Jamtland=janteland?

 

 


Idag har jag haft engelska, samt varit på introduktionen till Litteratur och Litteraturvetenskap.
Har haft ganska skoj, fastän jag har varit/är rysligt trött. Det kliar i hela mig av shoppingsug, men jag har klarat mig undan shoppandet idag med *stolt*.

På engelskan pratade vi om jobb vi haft och jobb vi vill ha i framtiden. På UPM fick jag också diskutera framtiden, med fokus på jobb. Jag får sådan ångest! Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Måste ju få fokusera på skolan nu, sen får det väl gå som det gå. Jag ska eftersträva förverkligandet av mina drömmar, och jag tänker hålla fast vid mina principer, även om de innebär att jag inte tänker ta något skitjobb bara för att tjäna pengar.


Dagens ord kommer från Isak och är bratthecklarkamfrovijanen. Här kommer dagens dikt (som är inspirerad av dadaismen):


Kanshmirro mangjota halkodomia
pristotata hangja moylaja
kanscho cleso kriolhoa
mingalfu tryppak liffa saskit
axante pillkoka ningfjaka kilka
gonchogyte venkaramatheflare
kanshmirro bratthecklarkamfrovijanen



När jag idag hörde Anti-jantelagen så kom jag att tänka på dig Loppan, glöm aldrig bort att du är bäst!

Anti-jantelagen

Du ska tro att du är enastående
Du är värd långt mer än du tror
Du kan lära dig allt
Du är bättre än många andra
Du vet mycket som andra inte vet
Du har mycket att vara stolt över
Du duger till allt
Le och skratta
Någon bryr sig om dig
Du har kunskaper att lära ut


(Självklart ska alla andra mina vänner och underbara människor ta åt sig också!)




2009-01-15 @ 18:02:07 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: loppan

Jag är så glad att jag har dig brallan, du betyder så mycket att det inte ens går att beskriva<3


2009-01-15 @ 18:08:19

Postat av: Junie

haha jag tycker om dadaismen ^^


2009-01-16 @ 00:17:30
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback