Le soleil

 

 

Idag hade kunnat vara en jättebra dag, men nej, den blev bara ok. Jag hamnade i en grupp där all energi sögs ur mig. Jag fick stå ut med så mycket skit, och verkligen anstränga mig för att inte bli förbannad och skrika. Det krävdes mycket tålamod för att klara av det och jag har varit alldeles matt resten av dagen. Sådana människor som kan trycka ner en så totalt är verkligen inte roliga, så nu vet jag vilka jag skall undvika...Sen finns det helt säkert vettiga anledninar till deras beteende, men det är deras sak att ta tag i det.



Sedan pratades det en massa strunt, skrattades och ja...vi hade det allmänt trevligt. Litterär Gestaltning är en av mina absoluta favoritkurser, även om jag har lite svårt att skriva på beställning. Skriva kan jag, men det blir inte särskilt bra när det känns framtvingat. Men men, det är något jag kan behöva öva mig i så.



Huvva. Kom hem och kände mig så taggad, tittade lite på tv, lagade mat och satte mig vid datorn och slöspelade. Nu har jag varken lust eller ork till något..Så typiskt mig. Jag ska iaf skriva dagens dikt.

Dagens ord, på förslag av Junie: Skitvinter


En längtan efter solsken
och kittlande steg
en längtan

så avlägsen

ute är slask och blött

om inte iskallt och snöigt
bara drömmar
kan rädda nu

inga badstränder
ingen smältande glass
ingen sommarromans
för det är
SKITVINTER









2009-01-14 @ 19:29:05 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: loppan

brallan, jag förstår inte hur du gör men dina dikter är så jäkla bra och jag som inte ens tycker om dikter i vanliga fall:P



Föresten, vad fin din blogg har blivit:)


2009-01-14 @ 19:43:16

Postat av: Junie

fin dikt :D Och ja, den människan.. suck!


2009-01-14 @ 20:46:34
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback