Vilse

 

 

Nu var det länge sedan jag skrev igen, tänk så slarvig jag börjar bli. Men det har varit väldigt fullt upp den senaste tiden. Jag har hunnit med att plocka smultron, vara i Havsnäs, bada, fiska, leka, shoppa loss på IKEA och en massa annat. De närmaste veckorna är fullspäckade. Flyttkalas i morgon, sen blir det Urkult, kryssning och akutstädning innan vi flyttar.

I kväll har Thorbjörn och jag varit på bio. Vi såg Public enemy. Den var inte alls lika fantastisk som jag hoppats på, men liksom allt med  underbara Johnny Depp så var den helt klart sevärd, och inte tråkig en sekund. Efteråt gick vi förbi krogstråket. Plötsligt kom ångesten flygandes. Jag känner mig så gammal och tråkig.

Måste man vara ung och dum? Måste man njuta av att supa sig aspackad, trängas i folkmassor, ha sex med så många som möjligt etc? Ibland önskar jag nästan att jag inte tänkte så mycket, att jag kunde vara dum. Kanske njuter man mer av livet då. Jag vill ha ut så mycket som möjligt av mitt liv och har satt upp mål som jag troligen aldrig kommer att nå. Kanske hade det varit bättre om jag bara eftersträvade fyllor och sex. Nej, jag får inte tänka så. Men att kunna slappna av, dansa och njuta av umgänge med massa folk skulle vara trevligt. Det är något jag får öva på, jag vet att jag har det inom mig. Jag kan ju inte ska behöva vara så vettig jämt, ibland måste man få glömma allt för att sedan bli påmind om vad det är som verkligen betyder något här i världen.


För övrigt så tycker jag att alla som läser detta ska köpa min bok Järnvägsskrot, som innehåller mycket tänkvärt. Jag skriver för att jag vill, kan och måste. Det är min plikt att dela med mig av mitt inre för att hjälpa andra och få dem att känna sig mindre ensamma.

Nu ska jag sova, det blir en lång och förhoppningsvis rolig dag i morgon. Hoppas att det kommer mycket folk på festen, men det är många som lämnat återbud, kanske är jag inte värd att säga hejdå till.


Puss.


2009-07-25 @ 00:56:01 Permalink Funderingar Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: junie

Ingen är så värd att säga hejdå till som du!! Jag kommer sakna dig så otroligt mycket, men hoppas att vi kommer att kunna ses någon gång även efter att vi båda flyttat! Men först... kryssning :D:D:D


2009-07-26 @ 19:45:19
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback