In girum imus nocte et consumimur igni

 

 

Staden var kaotisk när jag skulle bege mig till skolan i morse. Poliser, vägarbetare och diverse stora maskiner och lastbilar blockerade min väg allt vad de kunde. Kajor och skator var extra störande och befann sig självklart i vägen hela tiden.  Det var enormt frustrerande vill jag lova. Som om hela världen hade bestämt sig för att vara emot mig idag.


När jag sedan på eftermiddagen kom hem till Mattmar så fick jag mig en rejäl nostalgi-kick. I jakt på mina gamla "My little ponys" så hittade jag massa gamla leksaker och konstiga pryttlar jag samlat på mig. Mina barbiedockor är ju söndertuggade och kissade på av råttor, vilket jag sörjt länge, men nu hittade jag massa andra saker som fick påminna mig om min barndom. Det är inte klokt så mycket saker jag har haft.. Mitt rum såg ofta ut som ett musem. Jag önskar att jag kunde ha min samling med porslinskatter (minst 25 st) framme, utan att det såg för pjullrigt ut. Försöker i alla fall att skapa lite ordning bland alla grejer. Men det är fortfarande massor som jag saknar. Kanske finns det i källaren långt under all annan skit?

Jag har bakat cupcakes också..Resultatet var inte direkt något att hurra över. Jag ska dekorera dem i morgon, och kanske bjuder på någon bild då också, om de blir ok.. Förhoppningsvis så smakar de bra i alla fall.





Åh, titta vilken underbar! Edward Scissorhands, i ponnyversion :D


Just det, om någon har nån My little pony i fint skick liggandes så är jag väldigt intresserad :)  


2009-03-27 @ 19:26:54 Permalink Vardag Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Jag har en massa my little ponys hemma, i någorlunda skick i alla fall. Jag kan ju ta kort på dem nästa gång jag är hemma och skicka till dig om du vill ;)


2009-03-27 @ 23:02:27
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Postat av: Anders el

Hej jag hoppas du får en underbart trevlig bal :) och bli inte så tokig över bal kvällen som alla andra tjejer :P ledsen att jag inte har hört av mej på sistonde. första gången jag har titta på din blogg du är verkligen duktig på att skriva :)


2009-03-28 @ 03:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback