Malmö

 

 

I skrivandets stund befinner jag mig på Centralstationen i Malmö. Jag har fått kanske sammanlagt en timmes sömn i natt, så jag är rysligt trött. Än är det några timmar kvar till intervjun, som jag hoppas på att hitta till och överleva! Fast jag vet inte om jag är så sugen på den utbildningen längre. Jag vet varken ut eller in om jag ska vara ärlig, och det skall man vara har jag hört.

Om en vecka tar jag studenten. Om en vecka är jag fri. Nej, om en vecka är jag fången i friheten. Äsch, det stämmer inte heller.  Jag tror inte på någon frihet. Jag kommer vara vilsen i ett virrvarr av krav och måsten. Någonstans på vägen lär jag troligen tappa bort mig själv, och glömma bort vad jag ville göra med mitt liv.

Nästa vecka ska det kalasas massor. Själv blir jag bara sorgsen då jag tänker på att det snart är slut. Jag älskar skolan, och jag älskar alla härliga människor som blivit som en familj för mig!

På måndag kommer Gudrun, så jag får äntligen träffa den lilla skrutteliskruttgulleligullbäsen :D. Har dessutom en telefonintervju på måndag, och en på tisdag. Till den ena måste jag tydligen göra något slags arbetsprov, där jag marknadsför mig själv på max ett halvt A4. Jag fattar ingenting, och vet inte vad tusan det har för koppling till utbildningen. Men men, jag får hoppas att det klarnar.

Morgondagen blir nog mysig, om jag nu överlever intervjun, en hel dag i Malmö, och sedan tågresan hem i natt. Men, men, man får försöka se positivt på det hela. Jag som alltid är så rysligt positiv. Gläsch.


2009-05-29 @ 07:26:34 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback