Karlskoga

 

 

Tänka sig, idag ser tillvaron lite ljusare ut. Fick svar på mitt mail från ABF i morse, och blev lovad att jag inte skulle behöva betala någon kursavgift. Ingen av den informationen vi fått om att anmälningarna var inskickade för länge sedan och så stämde.

I eftermiddag fick jag ett sms från Kristin som frågade om jag ville följa med till Karlskoga för att försöka få tag i något vaccin där, jag sade ja såklart. De hade ringt och fått bekräftat att det fanns vaccin, så vi hoppade in i bilen och åkte de ca 5 milen dit. Väl framme möttes vi av en kö på flera hundra människor bevakad av poliser. Vi hann precis ställa oss i kön när en polis kom fram och upplyste oss om att kölapparna var slut, så det var bara att vända. Det känns så jävla surt, jag trodde verkligen att allt skulle lösa sig idag, dum som jag är.

Så där gick massa dyrbar tid och 40 kr (som för mig faktiskt för första gången på länge känns som en halv förmögenhet) åt helt i onödan.

Ligger jättelångt efter med skolarbetet, så jag skall se om jag kan lyckas få något gjort ikväll. Men först skall jag undersöka om finns någon mat, jag är hungrig som ett djur.


2009-11-18 @ 16:36:07 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback