Glitterljus

 

 

Tänk att jag är så dålig på att få saker gjorda. All stress gör mig helt handlingsförlamad. Pengabristen gör ingenting bättre. Studiebidraget jag får i slutet av denna månad skall användas till två hyror, eftersom vi inte får några pengar i december. Jag kommer inte ha ett öre till julklappar, och att köpa sådana är något av det absolut bästa jag vet. Dessutom kommer jag troligen inte ha råd att fira födelsedagen i Uppsala eller att åka någonstans i jul. Jag får alltså sitta här hemma i Hällefors och leva på nudlar. Hurra liksom.

Nej, fy tusan. Jag vet inte hur det ska gå till, men jag ska banne mig se till att tjäna lita pengar. Ska försöka sälja lite saker på tradera, men det är lättare sagt än gjort. De senast sålda objekten har jag bara fått någon enstaka krona för.

Vi behöver verkligen införskaffa lite mer möbler. Jag blir vansinnig av att sitta i soffan och försöka tyda texten på tv:n (som används som dataskärm), och det är sannerligen inte lätt att arbeta i exempelvis SketchUp som jag för tillfället bråkar med. Ligger efter i skolarbetet på grund av detta, men kan heller inte koncentera mig när jag sitter vid skolans datorer.

Måste ta ett beslut snart, angående om jag skall fortsätta i skolan eller inte. Hällefors suger, mamma behöver mig och jag saknar alla i Östersund (dock inte själva staden så mycket som jag ibland inbillar mig).

Nu skall jag fortsätta med matlagningen. Bakpotatis med fetaoströra blir det idag :D


Fina bilder på min stiliga broder, på älskling och mig :)








2009-11-02 @ 21:25:20 Permalink Bilder Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Kaka

funkar det? puss


2009-11-02 @ 21:35:54

Postat av: Junie

Betyder det att du inte kommer till Uppsala alls? :( Usch jag förstår att du har det jobbigt, jag har också haft mycket funderingar den sista tiden. Vill jag verkligen det här? Men det känns som jag inte har så mycket val just nu. Känner du att du ändå skulle kunna flytta tillbaka till Östersund alltså? Vad skulle du göra där? Kram på dig, och förlåt att jag är en aning frånvarande nu för tiden <3


2009-11-03 @ 14:38:42
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback