Fucking jävla Hällefors

 

 


Som om inte denna dag började jävligt nog med att jag försov mig ca 3 timmar så fortsätter självfallet eländet. Jag är så arg att jag inte vet var jag ska ta vägen och att jag lite då och då brister ut i tårar.

I dag klockan 14.00 skulle det komma in nytt vaccin till Vårdcentralen här i Hällefors och vaccineringen skulle börja vid samma klockslag. Ungefär klockan 13.50 befann vi oss (något försenade på grund av en hel del störande faktorer) i regnet utanför vårdcentralen, tillsammans med ca ett 30-tal andra personer. Vi hann inte stå där särskilt länge innan vi meddelades om att vaccinet var slut och att vi skulle komma tillbaka om en vecka, och då i god tid.

Jag skulle jävligt gärna vilja veta hur vaccinet kunde vara slut innan det ens skulle ha ankommit! Om det nu ens kommer något mer nästa vecka så lär det vara minst lika mycket folk där då, alla i lika "god" tid. Jag skulle komma tidigt denna gång för att slippa vänta bland så mycket folk och därmed öka risken att bli smittad. Nu kom jag ju inte särskilt tidigt, men hur fans jävla tidigt skulle jag ha befunnit mig där? Klockan 12.00?

Enligt min åsikt så borde vi i riskgrupperna få boka tider och få förtur. Det har ju inte funnits något vaccin alls de senaste veckorna, då det skulle ha varit våran tur, så hur fan skulle vi ha kunnat vaccinera oss då!? Och varför i helvete får de in så lite åt gången!? Det tycks ju räcka bara till ett fåtal. I en sån här liten skruttig håla borde det minsann räcka till alla. Fy fan om jag får svininfluensan nu, då ska jag stämma någon. Ja, för enligt rykten så har någon här drabbats av svinis nu, så det kan finnas mitt ibland oss.


Bara att ännu en gång ha gått till vårdcentralen helt i onödan är frustrerande nog. Även denna gång blev jag frusen och skruttig, så jag lär väl ska vara sjuk på något vis nästa gång de får in vaccinfanskapet. Inte har jag hunnit göra ett enda dugg på skolarbetet heller. Hungrig är jag också, men inte fan har jag råd med någon mat.


2009-11-17 @ 14:36:02 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback