Get

 

 

Så befinner jag mig återigen på ett tåg, denna gång påväg bort från mitt kära Jämtland. Vistelsen har varit bra, men jag är lite sårad och besviken över de som inte verkar ha velat träffa mig. Lite bilder från helgens festligheter kommer upp senare, men det blev inte alls så storslaget som ryktena sade att det skulle bli. Jag som alltid är beredd på det värsta blev väl egentligen inte så förvånad.

Lägger upp en liten bitter dikt som jag skrev på tåget på vägen upp..

 


 

Svininfluensa

 

Huvudet värker

och kroppen

är öm

febern omtöcknar

bäddar in mig

i det tjockaste av

duntäcken


Grisarna grymtar

hånfullt

skrattar att

”nu jävlar, nu fick vi dig allt”

och jag vet att

jag varit svinig


2009-11-01 @ 11:00:46 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Josefin

åh jag som ville träffa dig:( men allt har varit så jobbigt.. Men jag hoppas att vi kan ses nästa gång du kommer till stan. Jag saknar dig, kram!


2009-11-04 @ 22:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback