Kninen

 

 

Försov mig i morse, hann med en hel del mardrömmar innan jag vaknade och hade förjäkla ont i halsen. Jag var trög i starten också såklart. Hade ändå tänkt att arbeta hemifrån, men hade verkligen behövt de timmarna jag sov bort. Har fått lite gjort idag i alla fall. Synd bara att Sketch Up-modellen inte skall användas i presentationen, så där har jag lagt ner många, många timmar i onödan. Visserligen har jag lärt mig lite nytt, men verkligen inte så mycket att det känns värt att ha slösat all den tiden.

Igår pratade jag med läraren om hur jobbigt jag tycker att det är med skissningen samt att jag funderat på att hoppa av. Hon verkade tycka att det var modigt av mig att berätta hur jag kände och att det vore synd om jag slutade. Jag ska i alla fall försöka fram till jul, och ha privata skissning med henne. Det känns väldigt gruvsamt, men hellre det än att behöva göra bort mig inför alla. Måste bara hinna skissa lite så att jag har något att visa upp. Det hade jag såklart hunnit om jag inte suttit med SketchUp i tusen timmar.



Ibland vaknar jag upp och undrar hur tusan jag hamnat där jag befinner mig. Det behöver inte nödvändigtvis vara så att jag befinner mig i en dålig/konstig situation. Hur hamnade jag i Hällefors? Och hur i hela friden kom det sig att jag träffade Thorbjörn och flyttade ihop med honom? Jag förstår liksom inte hur det gick till, men det sistnämnda är minsann bara trevligt (nåväl, mestadels :P)

Dagens dikt blir några rader som jag skrev på tåget påväg hem från Östersund. Den beskriver ganska bra hur jag har känt det den senaste tiden.

Malplacerad
fucking missanpassad
Jag platsar inte här
Ingenstans
Jag måste ha
hamnat på fel
jävla planet



Nu ska jag gå till skolan en sväng. Hoppas på att vara mer effektiv i morgon och få till en snygg presentation. Men lyckas jag inte med det så kan jag ju alltid skylla på att jag inte riktigt planerat mitt arbete så bra/missat instruktionerna om Sketch Ups betydelse.


2009-11-04 @ 22:49:08 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback