Vaccinjakt

 

 

Jag har idag fortsätt min jakt på influensavaccin. De skulle påbörja vaccineringen idag igen klockan 14.00. Jag hade tänkt att vara där i god tid, kring klockan 12.00. När jag vaknade i morse fick jag höra att folk köat sedan klockan 8.00! Det är ju helt jävla vansinnigt!

Eftersom vi ändå hade ett annat ärende till vårdcentralen så gick vi dit för att se efter hur lång kön var. Men som väntat kom vi dit för sent. Det stod visserligen en hel del folk och väntade, på att få komma åt att fylla i papper, men vaccinet var redan slut, igen.

Att det ska behöva bli ett sånt jävla kaos! Vi i riskgruppen borde verkligen få företräde eftersom vaccinet varit slut "våra" veckor. Nej, fy fan! Jag antar att det bara är att ge upp. Får jag svinis så lär jag bli rejält jävla sjuk och kanske rentav dör, då ska de jävlarna få ångra sig minsann! Nej då, jag är inte bitter.

Dagens positiva är att jag fick en hel del spännande post; julklappsetiketter och örhängen som jag vunnit på tradera, ett exemplar av Hallenposten med reportaget om mig, och en påse saffran av min älskade mor! Så till helgen blir det goda julmuffins till glöggen! :D


2009-11-24 @ 15:05:31 Permalink Vardag Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

om du dör i svinis så ska jag hämnas dig. Då ska jag bränna ner hela jävla Hällefors.


2009-11-24 @ 17:27:15
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Catja

Ja jag har ju den turen att det kommer sjuksköterskor till jobbet och tar dessa på oss som valt att ta den. Det e jag lycklig över. MEN jag kan inte sluta oroa mig för alla dessa eventuella biverkningar som kan störa en. Man vet ju inte riktigt vad den där jävla sprutan kan göra... MEN jag SKA ha det! Hypokondriska lilla jag!:)


2009-11-24 @ 22:31:30
URL: http://www.nogg.se/petrina

Postat av: Marianne

Sådan tur vill jag också ha! Blir fan vansinnig på att aldrig få ta spruthelvetet. Nej jag vet, det känns som om man ska välja mellan pest och kolera, få svinis eller avlida av biverkningarna..Men men, det löser sig nog.


2009-11-24 @ 22:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback