Älsklingar

 

 

Jag hade ingen som helst lust att kliva upp i morse. Det var dimmigt och ganska kallt ute, men inomhus var det iskallt, förutom under täcket då. Jag kände mig febrig och skakis, men bet ändå i det sura äpplet och klev upp. Eller nej, jag bet faktiskt inte i något, för jag hade inte tid att få i mig någon frukost.

På skolan hade vi skissning, något av det absolut värsta jag vet. Det slog mig idag när jag satt där och led att jag ju själv försatt mig i denna situation. Jag har själv valt att gå denna utbildning, vilken skissningen är en viktig del av. Men i och med att valet är mitt så har jag ju också möjlighet att sluta.Varför skall jag göra något som jag tycker så illa om och som får mig att må dåligt? Visst finns det andra moment som jag tycker betydligt mycket mer om, men ibland måste man välja bort sådana saker med. Jag kan inte både äta kakan och ha den kvar, hur härligt det än vore. Jag tror att jag skall tillåta mig själv att misslyckas och att hoppa av skolan. Jag skall inte behöva lida. Fast det är ju inte riktigt så enkelt heller, allt kommer inte bli bra för att jag ger upp, men jag slipper i alla fall återuppleva högstadiets mardrömslika bildlektioner. Kanske är jag feg som flyr undan det jag är dålig på.


Jag var faktiskt tvungen att gå hem ett tag innan lunch idag. Jag mådde inte bra alls. Mensvärk, feber, illamående och en skrikande hunger. Dessutom saknade jag ju mina älsklingar! <3








2009-10-21 @ 11:31:38 Permalink Bilder Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: junie

Sådär har jag också tänkt många gånger då det känts tungt. Jag har halvt övervägt alternativet att flytta tillbaka till Östersund till och med. Men nu verkar saker och ting vilja lösa sig för mig ändå, bara jag kan komma in på psykologprogrammet också. Men har du bestämt dig för att hoppa av nu då?



Ska du ha födelsedagskalas här i Uppsala eller ska du bara ta det lugnt?:)


2009-10-21 @ 13:01:27
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback