Åskrosor

 

 

Måndag. Måndagsspökena härjar hejvilt i mitt inre. Jag är rastlös och less. De bra dagarna är få. Det börjar bli riktigt kallt här och jag längtar bort. Så fort vi får ihop lite pengar så drar vi utomlands, eller hur älskling?

Vi planerar att köpa en fru åt Hugo så att vi får en bunt söta hamsterungar. Det vore mysigt såhär i höstmörkret. I väntan på egna bebisar så får vi väl nöja oss med små ludna krabater liksom. Dessutom har Hugo det så ensamt. Har beställt diverse hamsterprylar, leksaker och burar. Najs :)

Helgen var ungefär så spännande som en helg i Hällefors kan bli. Det kalasades lite i fredags, jag var dock jättetrött och helt nykter (duktig som jag är). Lördagen ägnades bara åt filmtittande och soffmys, större delen av söndagen likaså. Dock så var vi hos Sebastian och smaskade kanelbullar på kvällen, dagen till ära. Det ver riktigt gott och mysigt. Sedan kom Kristin över och såg på Mannen under trappan med oss.


Junie! Jag villvillvill att vi åker på kryssning snarast möjligt! Damn. Vi måste lösa detta!


Dagens dikt är till min älskling, för att han är så underbar.




I det dystra
höstregnet
gick du ut
trotsade
de makter
som sköt
blixtar
i din väg

du gjorde
det ingen annan
någonsin gjort
för mig
du återvände
med ett fång
av de ljuvaste
åskrosor

kärlek är
att ta risker
och att finna
det lilla
magiska
som kan få ett
fruset hjärta
att smälta




Älskar dig!


2009-10-05 @ 16:11:34 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Snusmumriken

Vi kommer att segra över denna stressiga tristess, och

Så snart vi kan så åker vi bort någonstans:)

Men hellre dystra Hällefors med dig, än Hawaii utan.



Det finns INGEN som får orden att bli så vackra som när du skriver dom. Du får en att vilja smaka på orden, ta på dom.



Kyss!


2009-10-06 @ 10:04:34

Postat av: junie

jaa jag vill också åka!! Antingen chansar vi eller så hittar vi nån. Men det vore så otroligt roligt! <3


2009-10-06 @ 12:06:09
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback