Sommarlängtan

 

 

Dags för en dikt igen! Nu får det bli en gammal, som beskriver en stor längtan just nu! Ni kan ju börja fundera över dagens ord, så kommer det en till dikt senare! :)



Ge mig festivalsommar
stekande solsken
och
tusentals kroppar
tryckta mot varandra

Ge mig musik
som dånar
rytmer som får kroppar
att slungas i dans

Ge mig sockervadd
och
nygrillade hamburgare
i natten

Ge mig svettiga nätter
i kvava tält
och
avslagen öl
till frukost

Ge mig berusade ungdomar
längtan, glädje
och
förväntan

Ge mig dårskap
lite mindre kläder
och
mer gemenskap

Ge mig festivalsommar!


2010-04-18 @ 12:50:52 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Emelie

väldigt bra dikt! gillar den :)


2010-04-18 @ 19:24:10
URL: http://emeliesdiktblogg.blogg.se/

Postat av: felicia

sjukt fin blogg!


2010-04-18 @ 20:43:40
URL: http://efelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback