New York

 

 

Sitter här vid datorn och lyssnar på Frank Sinatras New York, New York. Det slog mig då att det är en plats som måste läggas till på min lista över ställen jag vill åka till under min livstid. USA känns ju inte så jättekul egentligen, men det är ändå några platser där som jag gärna skulle besöka.

Just New York skulle vara roligt såhär kring jul/nyår. Vill se om det är sådär magiskt som på film med storslagen pyntning och massor av spännande människor som strosar (nåväl, de kanske inte strosar så mycket utan stressar mer) omkring. Times Square vid tolvslaget på nyårsafton skall ju också vara något extra och storslaget. Skulle vara häftigt att vara där, och hade ekonomin tillåtit så hade jag nog tagit med mig älsklingen dit över nyår, bott på något lyxigt hotell och bara haft det mysigt. I New York kan allt hända, och där kan drömmar slå in, för det har jag sett på film!



Har du någon liknande lista över drömresemål?



2010-12-06 @ 20:00:42 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Madeleine

Som du kanske vet så är New York mitt absoluta drömresemål! Usa över huvud taget skulle jag vilja åka till med just New York. Och som du säger, över jul och nyår lär det ska vara hur fint som helst :) Men som sagt, synd att inte ekonomin tillåter än att resa...


2010-12-07 @ 18:39:03
URL: http://louiisemadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback