Kryssning och tågförseningar

 

 

Så var man äntligen framme i Östersund, efter att ha väntat i 7 timmar på ett försenat tåg. Resan förlängdes även då tåget körde på en älg, härligt, härligt! En hel dag har gått åt till att vänta. Då de hela tiden bara sköt upp avgången med ca 20 minuter åt gången så var det svårt att veta om man vågade lämna stationen, men det hade man helt klart vågat. Vi skulle ha anlänt 13.30, men kom nu istället fram 22.20.

Lördag-Söndag var älskling, jag, Junie, hennes föräldrar samt hennes bror med flickvän på Cinderella-kryssning till Åland. Det var riktigt trevligt, men gick alldeles för fort. Vi åt massor med god mat och dansade, dessutom så spelade Nordman och jag råkar ju vara oerhört svag för Håkans hesa, sexiga röst. Jag passade även på att köpa en signerad skiva (nej, det var ju inte sant, jag fick den av min underbara älskling!) och fick ett kort taget på mig och grabbarna (bildbevis kommer!). Vi inhandlade såklart även en del sprit.

När vi skulle i land blev det dock problem. Det tog en timme för båten att lägga till på grund av isbildning på bryggan, så där stod vi alla fullt påpälsade redo att stiga i land och svettades som bara den. Just det, på natten ombord vaknade jag av helt fruktansvärda ljud som fick mig att frukta för mitt liv (jag tänkte nämligen direkt på Titanic), fast det var nog bara isen som slog emot skrovet. Ganska coolt att vara ute på havet när allt man ser är is.

Nåväl. Nu är vi som sagt äntligen hemma, efter många om och men. Jag är så glad att jag har min älskling, att vänta på tåget utan honom hade varit helt avskyvärt, men med honom klarar jag det mesta! <3


2010-02-22 @ 22:43:51 Permalink Vardag Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Madeleine

sv; jaa, den är underbar :) Eller klassen är underbar rättare sagt!


2010-02-23 @ 21:10:17
URL: http://louiisemadeleine.blogg.se/

Postat av: Petra *

Jätte fin header och blogg :)


2010-03-02 @ 11:06:06
URL: http://petrafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback