Ge mig!

 

 

Jag är rysligt less på allt just nu! Vill bara ha sommar. För stunden hatar jag lägenheten, alla mina grejer och Hällefors mer än någonsin. Bara tanken på att packa upp resväskan är ångestframkallande. Jag har så jävla mycket skit och inget utrymme att förvara det på!

Jag ogillar skarpt att jag har så svårt att skiljas från prylar och kläder. Alla smågrejer berättar ju en historia och innehåller massor utav minnen, såväl bra som dåliga, inte kan jag bara skiljas från dem! Och när det gäller kläder så kan jag inte skiljas från sådant som jag fortfarande kan ha och som är helt. Det bär mig emot att slänga ett par jättetrasiga strumpbyxor, så tokig är jag!

Jag önskar mig en garderob där alla kläder/accessoarer/skor är väl synliga och lätta att hitta. Jag vill ha en inspirerande garderob istället för bara kaos, där man alltid tar det som ligger närmast till hands. Jag vet att jag har onödigt mycket kläder och att jag inte använder hälften av dem, men lite bättre ordning skulle nog hjälpa, vill jag tro. Sedan så skulle det förstås göra mycket om jag bodde någonstans där jag kunde gå ut och behövde klä upp mig, vilket knappast är nödvändigt för att sitta i Hällefors och mögla.

Jag skulle också väldigt gärna vilja ha ett rum som jag kan fylla med alla mina fåniga små söta prylar som inte direkt fyller någon annan funktion än att vara just söta. Jag vill ha ett hypergulligt rum fullt med Hello Kitty-grejer, cupcakes och andra barnsliga ting som jag samlar på. Hade jag detta så skulle resten av hemmet förhoppningsvis inte vara så belamrat med detta trams.

Nåväl. Något positivt är i alla fall att jag har hittat min kamera så att jag nu kan sälja lite grejer på tradera och även lägga ut lite bilder här samt på facebook. Men, nu ska jag frosta av frysen och eventuellt försöka mig på att packa upp igen. Städas behövs det också..Gläsch!


2010-01-10 @ 14:08:21 Permalink Funderingar Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Anonym

Pf jag är inte det minsta dum haha


2010-01-10 @ 14:43:50
URL: http://kattakalifornien.blogg.se/

Postat av: Junie

Åh, ja det är svårt att slänga. Men när det väl är gjort är det ju så himla himla skönt! (Ända tills den dagen då man letar efter en speciell grej som man inte använt på åratal, och plötsligt kommer på att man slängde den för ett par veckor sen höhö)


2010-01-10 @ 15:05:22
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Ida

Tack för att du kikade in på min blogg :)


2010-01-10 @ 18:12:40
URL: http://idaaaheed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback