Home, sweet home!

 

 

Så var man äntligen tillbaka i Hällefors, trodde aldrig att jag skulle längta tillbaks hit. Det är ju inte direkt tillvaron här jag saknat, utan snarare alla mina saker och mitt "hem" (lägenheten alltså, för själva orten är inget hem).

Resan hit gick självfallet inte som den skulle. Det första tågbytet gick bra, men det andra tåget blev försenat. Vi missade därmed två anslutningar från Gävle och fick sitta där i två timmar och vänta. Vi missade också ca fyra möjliga bussanslutningar hem från Örebro. Det var riktigt jävla drygt. När det gäller SJ är det förseningar en regel snarare än ett undantag. Det är ändå mest synd om de resenärer som skulle på begravning eller till Arlanda för att resa utomlands.

Vi kom hem hit klockan 19 igår kväll, istället för klockan 16. Vi hade ingen mat alls i kylskåpet och jag har fortfarande inte ätit någon frukost. Älskling är och handlar nu.

Längtar tills jag får pengar så att vi kan storhandla. Nu när vi båda kommer att få pengar så skall vi verkligen försöka att äta bättre, köpa färre halvfabrikat och laga mer mat. Förvisso så är det tråkigt att spendera stora summor på mat, men det är ju så gott!


2010-01-08 @ 14:17:15 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback