Meningslöshet

 

 

Det känns lite tråkigt att de blogginlägg folk kommenterar är de som känns tämligen meningslösa, medan de jag lagt ner min själ i och som verkligen betyder något, de förblir okommenterade. Bryr sig folk verkligen så mycket mer om shopping och mode än om stora problem och viktiga frågor? Det är tragiskt i såfall.

Ibland behöver jag också skriva tråkiga, vardagliga saker utan större djup, så är det ju.

Idag känns som en oerhört meningslös dag. Jag sov oroligt inatt och fick ångest varje gång väckarklockan ringde i morse. Jag ställde om den ett antal gånger när jag förstod att jag var både för trött och för förvirrad för att kunna gå på skolan. Efter lunch gick jag dock dit en stund, för att sätta mig och se allmänt dum ut tills jag blev meddelad om att det inte blev något klassmöte, och kunde smita därifrån.

Jag har knappt börjat med vårat nya projekt som är att skapa ett mönster tänkt att placeras på insidan av ett tunnelbane-tåg. Det är verkligen ingenting för mig och jag har inte särskilt mycket idéer. Vet i alla fall att jag skall utgå från temat Kärlek. Men inte tusan känner jag mig kreativ en dag som denna. Vill helst stanna i sängen och vräka i mig godis. Dock så är jag så duktig att det enda i godisväg jag har tillgängligt är 86 procentig choklad och några äckliga hampaklubbor, yay! Det är faktiskt möjligt att det är sockerbrist som får mig att må såhär, det och det faktum att ingen tycks bry sig ett jävla dugg om mig och mina ord.


2010-01-26 @ 13:40:56 Permalink Funderingar Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Men älskade du, sådär känner jag också ofta, att de allra viktigaste blogginläggen är det ingen som kommenterar. Förutom du, som ofta kommenterar just dem i min blogg :) Jag tror inte att folk i allmänhet vågar kommentera allt för personliga eller svåra saker. Men det betyder förmodligen inte alls att ingen bryr sig. Vissa saker kan nog till och med beröra så pass djupt att man just därför inte finner ord som är vackra nog att kommentera med?


2010-01-26 @ 18:23:21
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Kärlek!

Kommentarer eller ej, så är det fortfarande lika viktigt att blogga om de djupa sakerna, de går inte osedda förbi. Kyss


2010-01-27 @ 10:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback