Lost

 

 

Sommaren rinner iväg och jag har bara fått bocka av ett par av punkterna på min lista över saker jag mer eller mindre måste ha gjort för att sommaren skall ha varit bra. De saker som är kvar kostar pengar och/eller är beroende av vädret.

Det är inte bara sommaren som försvinner, utan även livet rinner iväg. Jag hinner inte ta tag i det och göra det minnesvärt, det bara rusar bort. Har firat min sista jul i huset där jag är uppväxt, och jag har sovit min sista natt i mitt rum, detta utan att ha haft någon aning om att det var de sista gångerna. Om bara en månad kommer jag inte ens kunna vistas i huset längre. Önskar inget hellre än att jag skulle ha råd att köpa det. Jag är inte redo att förlora mer nu!

De senaste två åren har jag förlorat så mycket, listan nedan visar bara några av dem.

- Min pappa
- En föredetta pojkvän som tog sitt liv
- En älskad skolkamrat som också tog sitt liv
- Två husdjur, varav det ena verkligen var en familjemedlem och en av mina bästa vänner
- Tog studenten från skolan som var mitt liv
- Förlorade därmed kontakten med många fina vänner
- Tappade inspiration och lust att skriva
- Lämnade ett flerårigt förhållande (förvisso för att stiga in i ett nytt, helt underbart)
- Mitt hem
- Min syster som nu främst är mamma åt sin lilla söta Ellen


2010-07-27 @ 11:11:01 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback