Tisdagstystnad

 

 

Igår var en mysig dag, när jag väl orkat ta mig upp från min sjukbädd. Älskling och jag gick ut i solen, köpte sallad på Ragnars och satte oss i badhusparken och njöt. Vi fick sällskap av trevligt folk och hade ett par allmänt härliga timmar där ute.  Sedan begav vi oss hem och åt Ben and Jerry's, igen. Det är ju så oerhört gott!


Idag har jag åkt hem till Mattmar för att hjälpa mamma med en del grejer. Hon kommer att flytta till lägenhet i höst, och det gör så ont i mitt hjärta! Jag är glad för hennes skull, för jag vet hur mycket enklare hennes tillvaro kommer bli. Men tanken på att detta kanske är min sista sommar hemma känns så fruktansvärd. Mitt hem får ju inte bli någon annans, det funkar bara inte! Jag är född och uppväxt i huset där ute i skogen, pappa har byggt grejer, tapetserat och lagt golven, det är liksom heligt och får inte förstöras! Önskar så att jag hade råd att köpa det!


Usch. Är fortfarande skruttig och har ont i kroppen. Ska nog bege mig ut i solen igen, och försöka att ta det lite lugnt, innan jag sätter igång med att plantera blommor och städa altanen.

För övrigt så har ni säkert som jag noterat att jag inte bara varit lite trög med blogguppdateringen, utan heller inte skrivit några dikter, eller ändrat designen såsom jag utlovat. Men det blir ju som så när man är utan dator, det är helt hopplöst! Ska verkligen försöka bättra mig sen. Måste få skriva av mig, så snart det finns tid och möjlighet. Skall ju hinna med att skriva några superbra böcker också! ;)






Puss på min tuss!


2010-06-29 @ 15:10:39 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback