Usch, usch, usch!

 

 

Jag har ätit mycket mer under denna tid jag varit borta (en dryg vecka) än under hela jullovet, jag känner mig helt uppsvälld, äcklig och fet. Nej, det är ingen annan som ser det, men jag känner så väl och därför är det jobbigt för mig. Jag skulle aldrig klara av att bo hos älsklingens mor någon längre tid, för där gör man verkligen inget annat än äter, dessutom skickade hon med oss massa onyttigheter när vi åkte därifrån. Usch!

Nu blir det andra bullar iaf. Vi ska skriva in oss på gymmet idag, och jag har förhoppningsvis råd att fortsätta på yogan, och vi ska skärpa oss på matfronten. Det blir dyrt för oss att äta nyttigt och ordentligt, men det är ju egentligen verkligen värt det.

Jag är lite smått irriterad idag efter en diskussion med våran lärare. Vi ville nog egentligen få fram samma sak, men hon gjorde tydligt klart att hon inte ville höra ett ord till från mig. Vi har en uppgift nu som vi fått av en kund och våra idéer kan mycket väl komma att förverkligas. Jag ville då bara poängtera att det borde vara viktigast att börja med det uppdrag han huvudsakligen gav oss, nämligen att göra ett skyltningssystem, eftersom man måste se till kundens önskemål. Saskia ansåg dock att eftersom vi är i skolan så gör vi precis som vi vill, och hon fick det att låta som om vi kan skita i vad kunden vill, vilket gjorde mig aningen upprörd. Jag ser det som en självklarhet att kundens vilja får stå i fokus, men att man som inredare/designer kommer med förslag och sätter sin egen prägel på det man gör. Men där var vi tydligen oense, vår kära lärare och jag. Inte direkt pedagogiskt av henne. Vi borde ju i detta stadie ska lära oss hur man gör en kund nöjd, inte hur vi hävdar oss själva och kanske rentav bortser från kundens behov och önskningar.

Nej, usch!


2010-03-02 @ 11:33:17 Permalink Funderingar Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Anonym

Tack så mycket för badskummet! :D

Det måste inte vara dyrt att äta nyttigt, kolla säsongens frukt och grönt och utgå ifrån det billigaste. Bönor är heller inte dyrt och det ä väl du duktig på??

Tråkigt med skolan där.. jag håller iaf med dig.


2010-03-02 @ 19:48:28

Postat av: Gunn Irri

Hei, jeg er fra Norge :)


2010-03-04 @ 15:37:21
URL: http://gunnirripiah.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback