Måndagsmänniska

 

 

Det blev inte mycket sömn för min del inatt inte. Jag vaknade kring 00.30 av ett metalliskt läte som jag fick för mig innebar att någon höll på att bryta sig in någonstans. Det fortsatte att låta i säkert två timmar och det var riktigt otäckt. Jag gick upp och tittade såklart, men såg ingenting misstänkt.

Sedan vid 02-tiden så började grannen först att gå omkring i sin lägenhet med tunga steg och sjunga, sedan tog han en lång dusch och lät vattnet stå på oavbrutet i över 20 minuter. Så jävla irriterande! Det är vansinnigt lyhört i dessa hus, så det är extra respektlöst!

Jag har i alla fall varit på skolan ovanligt mycket idag, och fått ovanligt mycket gjort. Dessvärre så var inte Karin där, så det gick inte så jättebra. Det känns som om vi kommer få väldigt stora problem med att bli klara i tid, men men. Just nu är mitt största problem att det Illustrator jag har hemma är en nyare version än den på skolan. Så allt det jag har gjort hemma går inte att öppna på skolan, plus att det skiljer en hel del mellan versionerna, vilket försvårar arbetet ytterligare. En del saker är bättre på skolan och en del här hemma, jag blir vansinnig!  Vill bara bli klar med detta projekt, men önskar ju verkligen att jag kan göra kunden nöjd, det känns väldigt viktigt! Dock så kommer vi ju få de kompletterande uppgifter vi behöver för att ens komma igång ordentligt alldeles för sent.

Jag har fortfarande inte fått de mail jag inväntar från en skola, en jobbsida och bloggpartner, det är svårt att komma framåt när man möter så stora motgångar över allt!


Dagens dikt:

Den blygsamma våren
vågar inte slåss
hon besegras så lätt
av vinterstorm

Den blygsamma våren
flyr undan
då snön virvlar vit
och hotfull

Den blygsamma våren
är så snäll och vän
hon inväntar
troget sin tur



2010-03-22 @ 16:04:33 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback