Voff

 

 

Igår kräktes jag upp nästan allt jag åt och mådde jättedåligt, så det var säng - och soffläge hela eftermiddagen. Idag mår jag dock bättre. Väcktes inte bara av grannens radio utan också av strålande solsken, vilket ju alltid gör mig på bra humör.

På skolan fick vi en hel del skäll av läraren. Jag var sugen att ge svar på tal, men teg ändå. Har lärt mig att det inte är värt att slänga ur sig det man vill i stundens hetta, man får oftast ångra det senare. Fast jag hade dock velat förklara varför jag inte fått nåt gjort på två veckor, när uppgiften enligt läraren är så enkel. Inte för att jag vet hur man förklarar att det är svårt att komma igång när man knappt klarar av att ta sig upp ur sängen om mornarna, och nej, det handlar inte om lathet. Hur som helst så började jag i alla fall lite idag, men då fick jag skäll för att jag visade det för Karin först.. Det går liksom inte att göra rätt! Jag bara längtar tills skolan är slut, trots att jag kommer sakna klasskamraterna.

För övrigt så är min tillvaro fortfarande kaotisk med massor att göra och lite energi. Men förhoppningsvis så ordnar sig saker och ting.. Ska försöka att få något gjort, men det känns så oerhört mycket svårare och jobbigare än det borde vara.

Den här och nästa vecka snålar vi så mycket vi kan i förhoppning om att få råd att åka hem till Jämtland i påsk. Saknar alla där så mycket!


2010-03-16 @ 17:18:30 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Kicki

Kämpa på!!!


2010-03-16 @ 20:05:37
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback