Shutter Island

 

 

Jag såg just Shutter Island, är för trött för att skriva någon detaljerad recension,men damn så bra den var! Det var en av de absolut bästa filmer jag sett. Så genialisk, ett riktigt mästerverk! De säger dock att boken är ännu bättre, så i sommar tänker jag minsann läsa den. Filmen skall självfallet ses igen också, men det får nog dröja ett tag.

Har Du sett Shutter Island och vad tyckte du i så fall?


Igår var det den sista festen någonsin med klassen, och jag kommer att sakna dem så mycket! Vi hade det mysigt igår i alla fall, grillande och myste kring en eld. Helt klart en minnesvärd kväll. Det kommer vara med vemod i mitt hjärta jag går till skolavslutningen i morgon. Känns så hemskt att jag kanske inte kommer att se dessa människor igen, eller i varje fall somliga av dem. Vissa andra kommer jag defintivt se till att träffa, och försöka hålla kontakten med. Bra vänner växer minsann inte på träd.

I övrigt så har vi fullt upp med packandet och städandet här hemma, det är stress, ångest och elände. Blir dåligt med blogguppdateringen den närmsta tiden, kommer att vara väldigt upptagen, och sedan inte ha tillgång till dator varje dag.


Nu ska jag sova, och drömma om den underbara filmen! :)


2010-05-28 @ 01:10:54 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: MaryCaroline

Sv: Usch, tråkigt att höra! Ja, jag tycker ju själv att de som rökar inte visar någon som helst respekt för oss som inte röker. De tänker inte på att även vi kan drabbas av cancer, astma och KOL och liknande.


2010-05-28 @ 18:43:20
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback