Onsdagssjuka

 

 


Jaha. Så har min allra käraste älskling smittat mig så att jag också är förkyld. Har rysligt ont i halsen och anar att febern är på väg.

Vi är väldigt stressade båda två. Det är mycket som skall ordnas med flytt och grejer. Vi har i alla fall fått tag på boende i Östersund sommar. Vi ska hyra en möblerad etta i andra hand, den ligger centralt och vi ska ha den hela sommaren utom under storsjöyran om jag har förstått saken rätt. Är lite kluven och det känns inte helt bra, men förhoppningsvis känns det bättre när vi har sett stället och så. I nuläget känns allt bara läskigt. Ingen av oss kommer ju att ha någon inkomst i sommar, så jag är rädd för hur vi ska klara oss.

Jag är för tillfället mycket inspirerad till att laga mat och baka. Jag önskar att jag hade pengar och mer tid, så att jag kunde experimentera mer och skapa nya rätter. Just nu så är jag lite feg och håller mig till de saker jag vet att jag lyckas med och som är goda. Men nya saker skall provas inom den närmsta framtiden, jag planerar till exempel att göra ratatouille för första gången till veckan. Idag åt vi bakad potatis med fetaoströra, enkelt men ack så gott!

Nu ska jag lägga mig i soffan och mysa med min sjuktuss! Just det, ge mig ord att skriva dikter på, mitt uppehåll får inte vara lika långt denna gång! Och hörrni, kolla in min Bloppis också, har precis sänkt priset på de snygga shortsen!

















2010-05-12 @ 21:06:53 Permalink Vardag Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Frk Smebye

Tusen takk for veldig hyggelig kommentar! :)


2010-05-13 @ 01:33:39
URL: http://www.jeblogdoncjesuis.wordpress.com

Postat av: Emelie Eriksson

SNygg blogg!



du är välkommen till min blogg, släng gärna in en kommentar :)

Kram !



www.eriksssonemeliee.blogg.se


2010-05-13 @ 17:20:06
URL: http://eriksssonemeliee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback