Rökning dödar!

 

 

Herregud så fort tiden går! Jag tycker mer och mer om Hällefors ju närmare flytten vi kommer, så typiskt! Älskling och jag var ute på en långpromenad ikväll. Det var så oerhört vackert vid sjön och i skogen, med solen som letade sig fram mellan träden och alla blommor som börjar komma fram. Plockade tre buketter faktiskt, en med liljekonvaljer, gullvivor och ormbunkar, en med vitsippor och en med rara små violer.

Igår var det fest hemma hos Emma. Jag var inte så pepp, men det hann bli lite bättre en stund. Sedan drog vi dock vidare till Fidu, och där rann lusten helt av mig. De har tydligen sina fester i en sunkig källarlokal som de dessutom röker i. Asmatisk och känslig som jag är så gick jag hem på en gång. Det är respektlöst och själviskt att röka inomhus, eller egentligen överhuvudtagt i andras närhet. Jag må låta och vara som en tråkig, gammal moraltant, men om det inte var för all den passiva rökning jag utsatts för under min uppväxt så hade jag troligen inte fått astma, och därmed heller inte dött av lungcancer, vilket jag lär göra. Tänk till lite extra nästa gång du tänder en cigarett, speciellt när det är på offentlig plats!




2010-05-23 @ 21:50:29 Permalink Vardag Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Anonym

Jag håller med dig. Rökning är inte nyttigt och man får acceptera att alla inte vill få in det i sina lungor.


2010-05-25 @ 11:56:02
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Postat av: kristine&bella

Fin blogg du har!:)

Kommenter tilbake? Da blir vi kjempeglad :)


2010-05-25 @ 14:58:17
URL: http://heeeftig.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback