Valborg och kalas

 

 

Jag är nu hemkommen efter en långhelg i Uppsala. Det har varit ganska trevligt. På torsdagen när vi anlände så åt vi kinamat och shoppade vi en hel del (för mycket!). Sedan åkte vi hem till min syster Zigrid och hennes sambo Per, där tog vi det mest lugnt tills det var dags att sova.

På valborg hade vi en riktigt mysig dag. Vi hade verkligen tur med vädret, det var mestadels soligt och precis lagomt varmt. Vi tittade på forsränning och jag åt sockervadd (hurra!) Sedan picknickade och myste vi. Det var jag, älskling, mina syskon med respektive, lilla Ellen och Junie. Dagen avslutades med en god middag hos Zigrid och Per. Kvällen blev som den blev...Vi hamnade hemma hos Junie istället för att dra iväg på fest, men det funkade bra det med.

Igår fyllde sockersötaste Ellen 1 år och det firades med kalas på minigolfen. Hon är världens supergulligaste och gosigaste unge! Det kom en hel drös med andra ungar på kalaset också. Gudrun hade bakat god och fin tårta, som kan ses här. Ellen verkade tycka om sin uggla som hon fick av älskling och mig, hon provsmakade den på en gång och gosade med den också. Junie kom förbi och vi spelade en omgång minigolf. Sedan åts det thaimat till middag innan vi stupade i säng.

Idag har vi alltså återvänt till Hällefors. Jag är jättetrött och slö, men här finns enormt mycket att göra (kanske mer än någonsin!)






2010-05-03 @ 17:44:47 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Elisabet

Men...? Är det Zigrid på bilden? I så fall är det knappt att jag känner igen henne. Uppenbarligen träffas vi för sällan =/ Hälsa henne!! Med en stor uppmaning om att regga sig på Facebook =D


2010-05-03 @ 18:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback