1:a advent

 

 

Idag är det äntligen första advent! Jag har bakat en saffranskladdkaka med vit choklad som ska avnjutas ikväll tillsammans med årets Blossa. Har även hunnit med att färga håret och dona lite.

Älskling och jag åkte in till stan och gick på V-dala i hopp om att få fika (jag suktade efter de omtalade julsemlorna!), men när vi kom dit var fikat slut, bara lite ischoklad och några skruttiga pepparkakor fanns kvar, och folk började gå. Så vi bestämde oss för att följa strömmen upp till botaniska trädgården där det var 1:a adventsfyrverkeri (något jag aldrig hört talas om tidigare, men som tycks vara tradition här i Uppsala). Det var jättefint och pampigt, troligen det längsta fyrverkeri jag sett, med musik till också. Det blev dessvärre rysligt kallt att stå och beskåda det.

Jag är fortfarande sjuk, och inte tycks det bli bättre heller. Men,men. Nu ska jag snart bege mig till Gudrun och fika.

Såhär fint var fyrverkeriet när "I will always love you" spelades.






2010-11-28 @ 18:14:57 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Hur var den där kladdkakan? Jag har också sett det receptet och tyckte det verkade väldigt... speciellt^^


2010-11-29 @ 16:23:34
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback