Noll kontroll

 

 

Det var tänkt att ett till inlägg med bilder från Rom skulle ha kommit upp för länge sedan, men på grund av datorstrul sjukdom och annat tjafs så har det inte blivit så än. Jag lovar dock att bilder från Colosseum och så kommer att komma upp så småningom.

Jag hade idag klarat 7 dagar i Tiodagarsutmaningen, men är nu tillbaks på 0 igen. Släpade mig upp i morse, läste ett jättesvårt kapitel i kursboken och gjorde mig redo att åka in på föreläsning, trots att jag är väldigt sjuk. Men självklart så tittade jag i min almanacka innan jag åkte, och fann då att föreläsningen börjat tre timmar tidigare just idag, jag borde ha vetat! Alltså missade jag föreläsningen i det hittills absolut svåraste ämnet som boken inte säger mig någonting alls om. Jag vill bara sjunka genom jorden och försvinna. Jag som alltid har stenkoll på mitt schema, jag som inte missat en enda föreläsning tidigare och absolut inte hade några planer på att göra det. Nu finns det en extra stor risk att jag inte klarar den kommande tentan, för även om jag begriper ytterst lite av dessa föreläsningar och det är i princip hopplöst att anteckna, så kommer ändå tentan att fokusera på det som sägs på dem. Inte en enda liten ynka fil kommer upp på nätet heller. Jag kanske överreagerar, men jag hatar verkligen att förebereda mig för något som inte blir av, och att förlora kontrollen! Ska jag behöva ge upp nu? Ska jag hoppa av kursen för att jag missade en föreläsning?


Inte kan man vila eller göra något annat här "hemma" heller, då det är ett gäng hantverkare precis utanför dörren till vårt rum och väsnas som satan.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Efter jul kan vi inte bo kvar här, och vi tycks inte få något boende varken här i Uppsala eller i Östersund. Vi har verkligen varit aktiva i bostadssökandet, men det hjälper föga.




Måtte jag aldrig glömma hur stark kärleken till min älskade är nu, just i denna stund! Han står ut med mig (om än med nöd och näppe) och finns där, alltid lika positiv och stark. Om jag någon gång i framtiden skulle förlora honom så vill jag aldrig inbilla mig att det inte var äkta kärlek, för att älska någon fullt och innerligt, av hela sitt hjärta, det måste kännas just precis såhär! Och om han inte älskade mig, ja då skulle han inte ha varit kvar hos mig, det krävs kärlek för att stå ut med så mycket negativ energi som jag besitter. Men jag ska bättra mig, jag ska börja om med 10 nya dagar och ta mig framåt, på nåt vis. För det är det minsta jag kan göra för dig hjärtat!


2010-11-16 @ 13:25:06 Permalink Vardag Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

åh usch, men jag tänker att man borde få tänka lite negativt ibland? Man måste ju få vara ledsen och orolig i alla fall, speciellt över det där bostadsproblemet. Löser sig gör det alltid, men jag hoppas det löser sig på ett bra sätt! Sju dagar var väldigt bra gjort tycker jag :) <3


2010-11-16 @ 16:10:28
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Thorbjörn

Du kommer att klara det! Du är iaf duktig på att läsa det du ska, vilket jag önskade jag också va:)


2010-11-16 @ 17:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback