Dag 9 (0)

 

 

Idag är dagen då mitt positiva tänkande raserade. Det började bra i morse. Jag klev upp strax efter 05.00 redo att klara tentan. Det var, trots kylan,en härlig och vacker morgon. Jag trodde verkligen på mig själv. Väl på plats i tentasalen med tentan framför mig gjorde jag mitt bästa för att slappna av, ta det lugnt och gå igenom frågorna flera gånger. Men det var svårt minsann. Alternativen (ja, för det var en fleralternativsfråga, vilket borde vara superlätt, jag vet!) var mer snarlika än jag trott. Det var förstås flest logikfrågor också, jag som fullkomligt avskyr logik. Nu ligger mitt hopp i att jag har chansat rätt på 4 av de 12 frågor jag hade svårt för. Ja, idag tänker jag vara negativ, för det gör så ont i min mage!

Vill verkligen inte behöva göra om denna tenta. Omtentan är måndagen efter att jag kommer hem från Italien (1/11), så den lär kunna förstöra resan. Dessutom har vi en tenta 4/11 också. Klarade jag inte detta elände efter en veckas pluggande så lär jag knappast klara den med en dags plugg. Att jag har så svårt för logiken beror nog mycket på att vi fått lära oss hur saker skall lösas, men inte varför, vilket gör att jag har svårt att sätta in det i ett annat sammanhang. Jag kan och kommer ihåg väldigt mycket av det vi gått igenom och det jag läst, men det hjälpte inte när frågorna tog upp helt andra saker...

Önskar så innerligt att jag har klarat av att få godkänt! Vill inte genomlida detta ännu en gång!

Så. Nu har jag fått ur mig det negativa. I morgon börjar jag nog om på ny kula, med dag 1.


2010-10-01 @ 15:21:06 Permalink Vardag Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Men du, om du chansade på 12 frågor och bara behöver ha rätt på 4 av de 12... då är det ju väldigt stor chans att du klarade det. Även om man chansar så är det ju väldigt liten risk att man gissar fel på allt liksom...


2010-10-01 @ 16:31:06
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Junie

skickar positiv energi till dig, plus en kram


2010-10-01 @ 20:09:13
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Thorbjörn

Lyssna på kloka Junie!:)


2010-10-02 @ 13:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback