En sagolik afton

 

 

Hade en fantastiskt trevlig kväll igår må jag säga! Kulturklubben hade reccefest med sagotema. Jag var utklädd till Tingeling, men var dessvärre inte ensam om att vara fe, men så kan det ju vara. Det bjöds på riktigt god trerätters middag, och såklart en hel del alkohol till det. Sådana middag är ett av de få tillfällen då jag faktiskt dricker alkohol, det blir nog lätt lite tråkigt med alla dryckesvisor och skålningar annars, men jag skulle absolut kunna vara nykter ändå. Jag lyckades (till min stora fasa!) få sången tre gånger (!), men slapp som tur var att ta ton i alla fall, omusikalisk som jag är hade ju det kunnat sluta hur som helst.

Alla var utklädda, i mer eller mindre genomtänkta och kreativa dräkter, riktigt snyggt och roligt! Det är tveksamt om vi hade haft lika kul om vi suttit i kostym och finklänningar. Efter middagen (ca 23.30) drog vi upp på släpp för en annan sittning och dansade loss.

Älskling och jag lyckades sedan missa sista bussen hem, vänta förgäves i 40 minuter (mitt fel!) och sedan vid 02-tiden promenera hem i den mörka, kyliga natten, vilket även det tog 40 minuter... Det var verkligen skönt att få stupa i säng efteråt!








2010-10-12 @ 15:22:59 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

hihi sötnos :)


2010-10-12 @ 17:37:07
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback