Norrlands

 

 

Igår var älskling och jag på Norrlands på Reccemottagning. Det bjöds på chili con carne och rödvin, rundvandring också fick vi träffa nationens föreningar. Jag är intresserad av väldigt mycket grejer, så det blir svårt att hinna med allt. Vi har ju dessutom inte varit på V-dala än på motsvarande mottagning, så vi vet ju inte allt de har att erbjuda heller.

En sak som är säker är att det blir svårt att hinna med studier, och få pengarna att räcka till. Jag behöver några fina klänningar till gasker och middagar, plus att dessa tillställningar även kostar en slant. Jag ska försöka jobba lite på nationerna i alla fall, alla talar för det och säger att det är det bästa man kan göra. Kommer nog att gå med i minst förening på V-dala samt en på Norrlands.

Det var trevligt att träffa folk "hemifrån", varav några rentav visste var Mattmar låg! Men, som straff för en trevlig kväll är jag såklart väldigt sjuk idag, lagom till min första föreläsning! Så oerhört typiskt och min vanliga otur. Kommer inte orka cykla in till stan, svag som jag är, så det blir nog buss idag i alla fall.

Studiemedlet har äntligen trillat in, men vart enda öre är redan förutbestämt vad det ska läggas på, det blir svårt det här. Skulle behöva börja jobba på nation omedelbums, men det räcker nog inte tiden till, denna månad är vansinnigt fullbokad, även utan att ha räknat in föreläsningar/seminarier.


2010-09-01 @ 12:10:09 Permalink Studentliv Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback